onsdag den 25. januar 2012

Frostvejr og nye projekter

Så kom jeg endelig ud med kameraet! Skulle lige tage mig lidt sammen for at gå ud i frostvejret i formiddag, for det er virkelig hundekoldt udenfor. Men jeg ville gerne have noget ud af det, nu alt var frosset til derude, så jeg tog mit macroobjektiv på kameraet og gik en tur i haven.
Det er svært at få superspændende billeder af frost, for naturen om vinteren er ret farveløs. Så man skal have lidt fantasi til at finde motiver, der giver frosten lidt kontrast. Jeg fandt en dims til vores tørrestativ udenfor, der var frosset helt til, og det gav en udmærket farvekontrast til iskrystallerne. Her er resultatet af min tur i haven i dag :) Tryk på billeder, og de kommer op i stor størrelse.





Jeg er selv ret godt tilfreds med resultatet. Men jeg var ikke den eneste, der nød at være i haven i dag. Kattene elsker, når vi giver dem selskab derude, og selv gamle Mille kunne selv finde gennem kattelemmen og komme ud til mig, da jeg gik rundt i haven. Hun er dog ikke meget for frostvejret, så hun var hurtigt inde igen. Men drengene "hjalp" da til derude længe :) Fangede også lige et par billeder af dem:







Jeg fik også ringet ind til sygehuset igen. Damen, jeg skulle snakke med, var heller ikke til stede i dag, men jeg fik snakket med en sygeplejerske fra den afdeling, jeg skal indlægges på, der kunne svare lidt på mine spørgsmål. Og så alligevel ikke fordi alting ikke er planlagt endnu. Jeg skal have taget blodprøver på mandag, når jeg bliver indlagt og snakke med en læge efterfølgende. Og så skal jeg sandsynligvis også snakke med en anæstesilæge den dag omkring bedøvelsen, jeg skal have under ERCP'en (fjernelsen af røret i galdevejene). De regnet med, at jeg kommer til ERCP'en dagen efter, men kunne ikke sige, hvornår jeg vil blive udskrevet igen. Det kommer nok også an på, hvordan jeg har det, når jeg har fået lavet den.

Det var rart at få på plads, så nu vil jeg prøve at lade være med at tænke alt for meget på det indtil da. Så jeg kan slappe af herhjemme.
Jeg skal i dag have gang i et nyt bageprojekt: et koldhævet hvedebrød, igen fra Meyers Bageri. Det er jeg spændt på, for det er første gang, jeg skal bruge min surdej. Den er klar til brug nu, og jeg frisker den op med nyt vand og mel, når jeg har slået den dej op, som skal i køleskabet til i morgen. I morgen skal vi bare have risengrød til aftensmad, så vi skal smovse i lidt lækkert, friskbagt brød i morgen aften :)
Jeg er meget spændt på det brød. Især fordi jeg endnu ikke er blevet skuffet over noget, jeg har prøvet at bage fra den bog. Jeg vil poste billeder og opskrift i morgen, når jeg har fået bagt brødet og vi har fået smagt på det.

Hvordan det skal gå med min surdej, når jeg er indlagt, ved jeg ikke endnu. Men hvis den ikke overlever, kan jeg jo altid lave en ny. Det er jo slet ikke sikkert, at jeg kan klare eller overhovedet har lyst til at bage, når jeg lige har været igennem det sygehusophold i næste uge. Men det må tiden vise. Jeg håber bare, at jeg kommer ovenpå hurtigt igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar