fredag den 13. januar 2012

Vores nye familiemedlem

Ja hun flyttede hjem til os i går. Hun er sort med smukke, runde former og bor i køkkenet, hvor hun skal hjælpe mig med at lave mad i fremtiden :D
Det er "hende her", jeg snakker om:



Jeg har i længere tid gået og haft et godt øje med køkkenmaskinen KitchenAid Artisan. Især fordi maskinen bare er SÅ smuk! Og den findes i tusind smukke farver. Men der blev ikke rigtigt gjort noget ved det, for jeg har tænkt, om det var spild af penge at købe sådan en, for jeg har jo arme til at ælte med og en elpisker og sådan. 
Men mad er virkelig en af mine helt store interesser, især bagning, og med hjælp fra sådan en maskine kan jeg gøre arbejdet lidt nemmere for mig selv, da den kan ælte i meget længere tid, end jeg selv kan klare, hvilket giver luftigere og bedre brød. Og med det ekstraudstyr, man kan købe til den, kan jeg slippe for at skære fingrene af på rivejernet, når der skal rives gulerødder og skæres kartoffelskiver og den slags. Det er jeg desværre ret god til, så det bliver en kæmpe hjælp for mig.

Vi har snakket om et stykke tid at købe den, men det har været svært for mig at vælge en farve. Jeg elsker de pastelfarvede, men de passer bare ikke ind farvemæssigt i vores køkken. Den sorte passer til gengæld perfekt ind, da vi i forvejen har sort/metalfarvede ting i køkkenet. Og jeg kunne se, fra da vi pakkede den ud i går, at den er helt perfekt! Den er bare så smuk. Jeg kan slet ikke vente med at komme i gang med at bruge den. Jeg vil naturligvis poste resultatet af mit bageri med den herinde i fremtiden :)

Jeg var også en tur hos frisøren i går. Det var bare skønt, selvom det er en dyr affære. Det var meningen, jeg skulle have været afsted i efteråret, men så kom alle problemerne med galdesten og det efterfølgende forløb på sygehuset, så håret har trængt længe. Der røg da også et ordentligt stykke af i går. Men ikke mere end der skulle. Så nu er jeg helt klar til at blive 30 på mandag :)

Jeg fik desværre en dårlig nyhed i går. Marianne, som jeg har været indlagt med, skulle opereres for galdesten i går, og hun havde lovet at ringe, når hun var lidt ovenpå igen. Hendes operation var heldigvis gået godt, men hun havde en dårlig nyhed. Hun kunne fortælle, at Annemarie, vi var indlagt med, desværre var død. Det var ærlig talt lidt af et chok, for hun var bare så åndsfrisk. Og jeg havde lige haft kontakt med hende få dage inden jul, hvor hendes behandling var gået godt. Vi vidste godt, at det gik den vej, men det er godt nok sket hurtigt. Jeg håber bare, at hun havde muligheden for at holde jul hjemme, som hun allermest ønskede sig.

Jeg vender tilbage senere i dag eller i morgen med billeder og opskrift på den mad, vi skal have i aften. Det er en helstegt, hickorymarineret svinemørbrad med små ristede kartofler med groft salt og rosmarin med bearnaise og salat til. Superlækker mad, som vi glæder os til at spise i aften :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar