onsdag den 16. maj 2012

Nye skud fra de sidste dage

Det er efterhånden ret tydeligt, at foråret er over os, og at sommeren er på vej. Der kommer mere og mere liv i haven, hvilket man nok også kan se, hvis man besøger min fotoblog, for der er kommet mange nye billeder den sidste måneds tid.

Jeg nyder rigtig meget at gå ude med kameraet og fange det, jeg ser, og jeg har brugt den del tid på at lære min nye 50mm at kende. Det tager lidt tilvænning at få det ud af kameraet med det objektiv, som jeg gerne vil, men jeg er da ved at få taget på det, synes jeg. Det her billede er taget med 50mm'eren (på et lavt blændetal - når jeg skyder makro af blomster og insekter er det ellers oftest på et højt blændetal for at få så meget i fokus som muligt, men her er jeg gået efter at få en sløret baggrund bag tulipanen, og det er lykkedes ret godt, synes jeg selv):



Jeg var også så heldig at falde over den her vildt flotte bille ude i buskene på terrassen i går. Det krævede dog en rolig hånd at få billedet i kassen, da jeg var nødt til at tage det uden blitz for at fange de flotte farver, som de var.
Der ligger en del flere billeder på fotobloggen, så tag et kig forbi :)





Vi modtog i går de fribilletter, som jeg vandt til Dark Shadows, så nu kan vi komme i biografen, når vi får tid. Heldigvis går den noget tid endnu, så vi når det nok.
Vi skal jo holde fødselsdag i weekenden, så der er nok at se til lige nu. Og det er noget udmattende for mig at have gæster, selvom jeg godt kan lide det, så det er ikke sikkert, det lige bliver på søndag, at vi skal i biografen. Men nu må vi se.

Jeg er begyndt at gå og ordne lidt herhjemme, så der er klart til på lørdag. Men det er begrænset, hvad jeg kan lave endnu, da jeg først skal bage de fleste ting fredag, og vi støvsuger heller ikke allerede, da kattene slæber en masse skidt med ind fra haven, så det ikke vil se rent ud på lørdag, selvom vi støvsugede nu. Men sådan er det jo at have kat.
Det gør nu heller ikke noget, at jeg ikke skal lave så meget pt., for min mave er igen helt ødelagt. Har haft smerter siden i søndags, og det er ikke blevet meget bedre siden. Weekenden har vist været for hård ved den, selvom jeg ikke var så slem ved den, synes jeg. Forhåbentlig kan jeg tåle at spise en enkelt bolle på lørdag, og må så måske holde mig fra kagen, hvis den stadig gør problemer. Jeg skal i hvert fald helst kunne spise aftensmad der jo, så jeg må passe på.

Det er virkelig et kæmpe handicap, at der er så meget, jeg ikke kan tåle at spise. Man kan nok næsten ikke forestille sig det, når man ikke har prøvet det. Men det skal virkelig planlægges, hvis man skal spise ude af huset, og det gør det rigtig svært at tage ud og besøge andre mennesker, hvis det indebærer spisning. Især efter den forværring, der er sket siden januar. Det er også ret nedslående, for jeg føler, at jeg er så frygteligt meget til besvær.

For at vende tilbage til noget mere opløftende, kan jeg fortælle, at jeg i dag har modtaget en mail fra Bones. Vi var derovre og spise på Christians fødselsdag efter hans eget ønske, og der var så mange ting, der kiksede for dem den aften. Man bliver opfordret til at anmelde ens besøg, når man får regningen (i sådan en seddel, man får med), og jeg plejer at gøre det, for man kan vinde et gavekort til spisning. Så der fik jeg fortalt om vores oplevelse derinde, der var noget under den kvalitet, vi ellers har oplevet derinde.

Jeg får så en mail i dag fra Bones, at de er kede af, at vi har haft den oplevelse, da det slet ikke er det, de ønsker at stå for, og de vil gerne sende os et gavekort, som vi kan bruge på Bones, hvis vi vil give dem en chance til. Det var en dejlig overraskelse. Jeg havde slet ikke regnet med overhovedet at få respons på min anmeldelse. Det er dejligt at se, at de tager sådan noget seriøst. Og selvfølgelig vil vi gerne komme igen. De har den lækreste salatbar, deres personale er supersøde og atmosfæren er hyggelig. Vi håber bare på, at næste oplevelse er lidt bedre. Vi har spist på Bones to gange før i torsdags, og der har tingene været, som de skulle, så vi regner med, at det er bedre næste gang.

I forgårs var jeg ude og fylde fuglehuset med frø, og det har været velbesøgt siden. I dag var der endda en spætte på besøg og spise frø. Kiggede godt nok lidt, da der pludselig sad en spætte i fuglehuset. Dog er der vist lige nu en pause i, hvor meget de har lyst til at besøge det, da Ozzy lige har været en tur oppe og sidde i fuglehuset. Der kom dog ingen fugl og fløj ind i hans mund (til hans store skuffelse), så han er gået ned igen. ;) Han er lidt tosset, den kat.
Som jeg skriver det her, er jeg allerede proven wrong, for der er allerede fugle i fuglehuset igen. Dejligt, at de ikke er så bange af sig.

Slutter af med et billede af filuren fra i forgårs, da han ikke var fuglehuset men med mig i haven, hvor jeg legede med et græsstrå med Ozzy og min 50 mm :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar