tirsdag den 6. november 2012

En weekend i havens tegn

Jeg er netop kommet ind, efter at have været en tur i haven for at "lufte" Phoebe. Hun trængte til at komme ud og rende lidt krudt af, men vi måtte gå ind her nu, fordi det begyndte at regne.

I weekenden var vi også ude med hende og drengene. Det gik rigtig godt, nærmest over al forventning, for nu er de begyndt at lege sammen. Det er simpelthen så dejligt at se. Hun jager dem lidt rundt i haven, og de elsker det! Og vil også gerne jage lidt igen :D Så det er bare superskønt. I dag har hun også jagtet dem en smule og været i æbletræet og klatre igen-igen, hvilket er sjovt, synes hun, så hun har en god udsigt, men bliver alligevel lidt usikker, når hun kommer lidt for højt op, så vi må give hende en hånd ned.

Nu ligger hun og snorksover på kradsetræet her i stuen. Det sætter sig nogle spor at være ude og tonse rundt ;) I søndags, da hun var ude, sov hun stort set resten af dagen.
Jeg laver lidt en lille billedkavalkade herunder med lidt billeder af misserne fra weekenden og i dag :)

Verden set fra oven.





Phoebe og Ozzy mødes i leg.

Nu kommer jeg og fanger dig!

Putte efter Phoebe - man kan lige ane hendes hale foran ;)

Putte hjælper "far" med at samle blade.







Vores weekend blev primært brugt på haven. Lørdag var vi ude i Bo Grønt og hente et par ekstra hækplanter til hækken ned mod hegnet, da der er nogle af planterne, hvor en del af grenene er gået ud. Derfor skulle der sættes lidt mere, så den kan blive mere tæt. Den er to år gammel efterhånden og kommer godt, så vi glæder os til, at den er tæt og flot. Når den er det, tager vi brædderne af, som sidder uden på hegnet ned mod vejen. De er der for at afskærme kattene fra vejen og for ikke at gøre dem for nysgerrige omkring, hvad der sker uden for haven. Christian fik sat planterne, så nu skal de bare gro og blive store og fine :)

Søndag var vi som sagt ude med kattene, og Christian fik revet en masse blade sammen derude. Nu mangler vi kun at få fjernet det overskydende æbler, som ikke skal bruges. Jeg er dog ikke endnu sikker på, hvor mange af dem jeg vil bruge i den nærmeste fremtid, så indtil videre bliver de liggende lidt endnu. Jeg havde håbet at få kogt mere æblemarmelade og også få bagt noget brød den her weekend, så vi kunne indvie den, jeg allerede havde lavet sådan rigtigt, men jeg kæmper med ret meget kvalme i løbet af dagen, og har gjort det i snart en uge, så det er lidt svært at finde lysten til at komme i gang med at lave mad, selvom jeg elsker det. Jeg kan ikke rigtigt holde tanke om og lugten af mad ud, når det står på.

Forhåbentlig ændrer det sig snart, så jeg kan få bagt lidt brød og måske også få brugt lidt flere af æblerne, nu må vi se. Vi har købt en flot, fritgående and, som vi har planer om at lave til en lækker, gammeldags andesteg med æbler og svesker i weekenden, men nu må vi se, hvordan jeg har det. Jeg er ikke sikker på, at jeg kan holde ud at gå i duften af andesteg hele eftermiddagen, hvis jeg har slem kvalme. Men ellers må den bare gemmes til en anden gang. Jeg glæder mig i hvert fald til, at vi skal sætte tænderne i den. Jeg ELSKER andesteg!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar