søndag den 2. december 2012

1. søndag i advent

I dag er det første søndag i advent og dermed også første gang, julesokken rigtigt skal fyldes i år. Jeg har jo som sædvanligt lavet en adventskalender til Christian. Jeg synes, det er så hyggeligt :)
I år er der også en lille ting hver dag i december dog, da jeg faldt over den her sjove IQ-julekalender for voksne. Der er 24 små hovedbrud, som skal løses fra dag til dag.

Christians julesok. Man kan lige skimte sneen i baggrunden.


Da det nu endelig blev søndag, kunne jeg få lov til at putte en pakke i sokken, hvilket jeg har ventet længe på. Har sådan glædet mig til at kunne begynde med det. I dag var det de her pakker, der kom i sokken. Eller det vil sige, at en af dem gjorde. Den store (i baggrunden) var nemlig for stor til at gå ned i selve sokken.





Inden pakkerne blev åbnet, var Christian nede og skrabe sne, for der er kommet ret meget her i løbet af natten. Imens lavede jeg morgenmad til os. Pakkerne blev åbnet under morgenmaden og indeholdt følgende:

Lille juletræ i keramik med led-lys indeni. Lidt julehygge til hans skrivebord på arbejdet.

Den her t-shirt (tak til min tålmodige kæreste for at stå model ;)).


Vi fik pyntet op til jul i går, så her er så fint nu og rigtigt hyggeligt med al julepynten og lysene og det hele. Og det er endnu ikke blevet plyndret af kattene. Drengene er vi nu ikke så bekymrede for mht. pynten, men Phoebe har aldrig oplevet det før, og hun er en rigtig spilopmager! Vi troede da også, at der var røget noget pynt i nat, efter vi var gået i seng, for pludselig lød der et kæmpe brag og klir fra stuen! Jeg var noget nervøs for, at det var vores mest elskede pynt, der var blevet smadret, men heldigvis var der kun røget en potteplante, da vi kom derind. Så vi måtte i gang med at fjerne skår og jord og støvsuge.

Vi håber, at hun nærer sig for at gå i julepynten, men det er svært at sige, om det bliver et problem endnu. Jeg håber det ikke, for en af dagene i næste uge skal hun være alene med pynten, fordi vi skal på Hvidovre hospital. Forhåbentlig sover hun det meste af tiden væk sammen med drengene.

Frækkemissen hapser Christian i hånden.

Man holder udkig med hele stuen fra øverste platform på kradsetræet i stuen.

Phoebe og Putte kigger på fugle.


Jeg har da også en julekalender i år :) Christian har foræret mig en skrabekalender - eller dvs. at han faktisk har givet mig to for at øge chancerne. Selvfølgelig skraber man den jo også for at vinde, men for mig handler det også om at have noget at "åbne" hver dag. Jeg kan jo ikke tåle chokolade mm., så en chokoladekalender og lignende er desværre ikke lige noget for mig. Men det var rigtig sødt af ham :)


I dag var det egentlig meningen, at vi skulle have haft suppe og hjemmebagte suppehorn, men min mave er desværre blevet træls igen, og når den er følsom, er den ikke glad for suppe (ikke engang den klare), så det må vente til en anden gang. I stedet improviserer vi noget ud fra noget kød, jeg har taget op fra fryseren. Vi har også grøntsager nok, så det bliver nok med noget af det, som tilbehør.

Ellers står dagen på 100% afslapning. Det har været nogle hårde dage for mig, så jeg trænger virkelig til det. Jeg regner med, at vi skal spille lidt Wii inden så længe. Og så ellers bare slappe af og nyde julepynten.

Glædelig 1. søndag i advent til jer alle :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar