torsdag den 2. maj 2013

Forårsfornemmelser i haven

Selvom jeg er syg pt., kan jeg ikke helt holde mig væk fra haven, for vejret er helt fantastisk derude for tiden. Jeg sørger bare for at få klædt mig godt på. Kattene elsker også, når jeg er med dem i haven, og selvom man er syg, kan man jo have godt af lidt frisk luft. Så jeg har luftet kameraet lidt de sidste dage på et par kortvarige ture i haven.

Det summer derude nu, hvor bierne er begyndt at komme frem. Der er ikke så meget for dem at spise endnu, men vores store rebis er sprunget ud, så den er velbesøgt. Derfor har jeg også stået med kameraet der de sidste dage. I går fangede jeg de her billeder af et par bier i rebisen:




Jeg har også stået med kameraet fremme ved rebisen i dag, men fik mere lyst til at bruge min 50mm og tage lidt kattebilleder. Der er fine påskeliljer i flere farver oppe i bedet omkring æbletræet, hvor kattene godt kan lide at være, så det skaber jo en god baggrund til billederne. Ozzy og Phoebe var også et par tålmodige modeller i dag :) Putte har jeg ikke noget nyt af, for han går i røven på mig hele tiden, og stiller sig ikke så gerne op til fotos, så det er svært at få taget et ordentligt billede af ham derude. Men det kommer nok :) Han nyder i hvert fald vejret og selskabet derude lige så meget som de to andre.

Der hvæsses kløer på stammen.

Bagefter hænger man ud.






Hun er en kæmpekat efterhånden, Phoebe. Hun er længere end drengene nu, og jeg har i dag vejet hende. Hun vejer 1 kg mere end Ozzy nu, hvilket er lidt vildt. Ozzy er dog også en meget slank kat, så det gør ikke noget, at hun har lidt mere sul. Og hun er jo større end ham. Men hun er en stor maskine efterhånden :D Det er også pænt svært at sove, når der lægger sig over 5 kg kat på tværs af en midt om natten, skulle jeg hilse og sige ;) Det var lidt nemmere, da hun var mindre og ikke fyldte helt så meget.
Hun er 10½ måned nu, men der går jo nogle år, inden hun er fuldt udvokset, så vi må se, hvad det ender med. Hun er ellers rimelig madglad, men interessen er ikke helt så stor, nu hun kan løbe ude så meget, som hun næsten gider. Det er jo meget heldigt :)

Jeg fik også et billede af Ozzy i perlehyacinterne ved hegnet, inden jeg gik ind. Legede igen med live view for at kunne få det mest slørede billede, men alligevel skarpe billede som muligt. Det er meget sjovt at tage billeder på blænde 1.4, og Ozzy er heldigvis en tålmodig model :)



Ellers er jeg jo stadig sat ud af spillet pga. sygdom, så der sker ikke så meget herhjemme. I dag skal Christian lave noget på sit arbejde, der tager lang tid, så han er noget senere hjemme, end han plejer at være. jeg har heldigvis lasagne, jeg kan varme, og så bager jeg en lækker pizza til ham, når han kommer hjem. Jeg tror godt, at jeg lige kan svinge mig op til at lave en pizza dej og lave pizzaen, selvom jeg er sløj. Det hjælper, at jeg ikke skal tænke på at lave mad til mig selv.

Jeg kunne dog godt have ønsket mig ikke at være syg sådan en dag, hvor jeg er lidt længere tid alene, for her trænger til at blive støvsuget og sådan, men det kan jeg ikke holde til, når jeg er syg. Så det må vente. Jeg laver det, jeg kan klare at have hovedet opad til, og det, der er mest nødvendigt, og så må resten passe sig selv. I aften har jeg Christian lidt mere hjemme end i går, da han jo var i fotoklubben der, så det bliver rart. I hvert fald når han engang er færdig med det, han skal lave på arbejdet. :)

4 kommentarer:

  1. Er SÅ glad for at jeg har fundet din blog! Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at forlade den uden lige at give dig credit for de meget fine billeder du tager :-) Det er en fornøjelse at se på!
    Tak for oplevelsen!

    Mvh Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Malene.
      Tusind tak for din kommentar, den varmer virkelig meget :) Tak, fordi du læser med :)

      Mange hilsner
      Christina

      Slet