søndag den 14. juli 2013

RIP Cory Monteith

Det her indlæg falder måske lidt ved siden af mine sædvanlige, der oftest handler om mad, katte eller dagligdag, men jeg sidder bare med den mest tomme følelse indeni, efter jeg for ikke ret lang tid siden fik nyheden om, at Cory Monteith blev fundet død på sit hotelværelse i går.

Nogle af jer ved nok ikke, hvem jeg snakker om, men jeg kan fortælle, at han spillede Finn Hudson i tv-serien Glee, som Christian og jeg følger meget tæt. Han var en god skuespiller, og vi har siddet klistret til skærmen mange, mange aftener, siden vi fandt serien. Han forstod virkelig at fange en, ligesom resten af holdet bag Glee. Hans romance med Rachel Berry i serien (spillet af Lea Michelle) har været meget gribende, måske især fordi de også havde fundet sammen privat og virkede lige så betagede af hinanden i virkeligheden som i serien. Kan slet ikke forestille mig, hvor forfærdeligt hun må have det lige nu, og hvor svært det bliver at skulle indspille Glee uden ham.

I det hele taget er det en stor udfordring at lave en serie, når en key-actor lige pludselig dør. Det samme skete i The West Wing, hvor John Spencer pludseligt døde midt i en sæson. Det er et kæmpe chok, og det må være utrolig svært for de tilbageværende på produktionen, der stod dem så nær.

Det er svært at sige, hvordan Glee vil fortsætte, og hvordan de overhovedet kan få det til at hænge sammen uden Cory, men jeg håber, at det kan lykkes. Selvom det er hårdt. Han virkede som en virkelig good guy også uden for serien, hvor man har kunnet følge hans og Leas kærlighed på Twitter, og det er også det indtryk, man får, når man hører folks udtalelser om ham i dag, dagen efter hans alt for tidlige død, "the nicest guy I've ever met", skriver en medskuespiller på Twitter. Han vil virkelig blive savnet af mange.

Jeg plejer at blive lettere chokeret, når en kendt person, jeg har fulgt på sidelinien, pludseligt dør, men jeg har aldrig før oplevet det på den her måde, hvor en skuespiller i en serie, jeg følger tæt lige nu og er dybt engageret i følelsesmæssigt, dør. Jeg var også meget chokeret over, at John Spencer døde, men jeg så først serien flere år efter, den var slut, så det var ikke noget, der skete lige nu. Ingen af dem, forventer man, skal forsvinde, og jeg blev dybt chokeret, da jeg fik nyheden om Cory. Han er på min alder, og det er bare alt for tidligt. Kan stadig slet ikke forstå det :( Har ondt i hjertet over det og hvor hårdt det må være for de folk, der var tæt på ham. Det er en trist dag.



Puh. Sikke en start på dagen. Det har i det hele taget været nogle dumme dage, siden vi skulle til dyrlægen, som jeg skrev i mit sidste indlæg, for det var en forfærdelig tur derned, og de foreløbige svar på blodprøverne var ikke helt gode :( Vi afventer yderligere svar i morgen på endnu en prøve, der har været sendt til Tyskland, og lidt nærmere forklaring på de allerede foreliggende prøver. Dyrlægen, vi var inde hos, vil konferere med en anden dyrlæge i morgen, når han kommer fra ferie, og så får vi nærmere svar på, hvor bekymrede vi skal være for svarene på blodprøverne. Det er en nervepirrende ventetid, og jeg har det generelt ikke særligt godt pga. det.

Jeg vil ikke skrive mere om det med kattene i dette indlæg, men vil vende tilbage med en opdatering om det hele, når vi har flere svar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar