mandag den 9. december 2013

2. søndag i advent - hvad mon julesokken indeholder denne gang?

I går var det anden søndag i advent, hvilket som bekendt betyder gaver i julesokken :) Dem vil jeg vende tilbage til om lidt.

Weekenden har vi brugt på at gøre lidt jule- og vinterforberedelser. Christian har fået vinterdæk på og klargjort haven lidt mere til frosten (tømt regnvandstønden f.eks.), og så har han fået sat lidt flere lyskæder på buskadset. Jeg har været i gang med at rydde ud i vores skabsfryser, så der kunne blive plads til juleænderne. Vi har alt for meget liggende, vi ikke har fået brugt af forskellige årsager, så det er blevet for gammelt. Den største årsag er nok, at min mave står af, så der er mere og mere, jeg pludseligt ikke kan tåle. Det har i hvert fald gjort, at vi har måttet lade nogle ting ligge. Da min mave er meget sart, er jeg ret påpasselig med at smide ting ud, når de når en vis alder. Fordi jeg meget nemmere bliver syg af den slags end de fleste mennesker. 


Desværre er vores skraldespand altid lidt for fyldt, så vi måtte have assistance fra Christians forældre til at komme af med det. Der var noget af fryserindholdet, der stadig var godt nok, men som skulle spises inden for den næste måned, og det har de aftaget. Noget af det andet, der var lidt ældre, sendte de videre til Christians onkel og tante, der koger kødet og hakker det til kattemad til de hjemløse katte på havnen. Det er utroligt, hvad de gør for de katte. Vi er også af og til ude med en sæk kattemad til dem, som vores katte ikke får spist. Christians onkel er nede og fodre dem hver morgen. Det varmer mit kattehjerte :)

I fredags snakkede jeg med dyrlægen om Phoebe. Hun kunne heldigvis spise fint fra fredag morgen, efter hun torsdag var begyndt på den smertestillende medicin, så jeg aftalte med dyrlægen at se tiden an, og hvis hun stadig spiser fint, mens hun får smertestillende medicin, fortsætter hun bare sådan. Såret tager utrolig lang tid om at hele, men vi må bare være tålmodige og håbe, at det går den rigtige vej. Hun spiser stadig rigtig pænt, nu hun får medicinen, så det er jo meget godt.

Nu tilbage til kalenderpakkerne! I går indeholdt Christians julesok to pakker. Den ene var en julefilm på dvd (vi har efterhånden en del julefilm). Vi plejer ellers at købe blu-rays, men den her var svær at skaffe på blu-ray, så det endte med at blive en dvd. Christian har for nylig købt en ny blu-rayafspiller, der optimerer kvaliteten af dvd'er, så jeg tænkte, at det nok gik. Derudover fandt jeg det her superfine krus på en engelsk internetbutik med katteting. Det er så sødt, synes jeg. Og der fulgte også en coaster (skånebrik) med. På billedet med kruset kan I i øvrigt se noget af vores nyindkøbte julepynt: et par Medusa-rensdyr. De skal pynte så fint på julebordet i år :) 

Pakken fra Christians forældre denne søndag indeholdt tre nye nisser til vores efterhånden ret store samling og nogle nye viskestykker :)

Julefilmen. Den er ret sjov og hyggelig, synes jeg :)

Det fine kattekrus med hjerte indeni.

Bagsiden.

Og coasteren.



I den her uge har vi årsdag. Der har vi været sammen i 4 år. Tiden flyver virkelig, synes jeg. Vi plejer at tage en tur i Tivoli og se deres juleudsmykning omkring vores årsdag, men det er ikke til at sige, om vi kommer afsted i år. Christian er meget hængt op med sit arbejde pt., fordi firmaet er blevet solgt, og det tager lang tid at blive inkorporeret i det nye firma. Der er så meget, der skal falde på plads, og han er en af dem, der er mest ophængt med ekstra arbejde, fordi han er hele IT-afdelingen i det tidligere firma. Så han er noget stresset pt. Og vi ved ikke, hvornår der bliver tid til hvad. Jeg håber dog, at vi kan få vores tivolitur i år på et eller andet tidspunkt, men ellers må vi bare hygge lidt og udskyde at tage ud sammen. Det er vist vores liv i en nøddeskal; at måtte udsætte det, vi gerne vil, fordi livet altid kommer i vejen på en eller anden måde. Måske er det lidt sortseer-agtigt at sige, men det er sandheden, og jeg er nok bare ret påvirket af tingenes tilstand med syge katte, stress og min egen sygdom lige nu. Så det er sådan jeg føler.

I fredags måtte Christian også arbejde over rigtig længe. Han kørte først inde fra arbejdet halv seks, selvom han normalt har fri omkring halv fire om fredagen. Han og en anden var de eneste, der sad og arbejdede, mens alle andre var gået til julefrokost :| Jeg har faktisk lige fået en besked om, at han i dag er indkaldt til møde mellem 16 og 17, hvilket er efter, han har fået fri. Det er ikke i orden, synes jeg. Men det kan man måske godt vænne sig til, for det er et amerikansk firma, der har købt dem, og i går fortalte han, at de, da de sidst var ejet af firmaet, havde faste møder kl 23(!!) hver tirsdag, fordi der var forskellige verdensdele, der skulle deltage. Kan virkelig godt forstå, at han bliver stresset over det. Håber ikke, han knækker helt pga. det her :( De får ikke engang overtidsbetaling, fordi der må påregnes lidt overarbejde, står der vist i hans kontrakt. Så han får ikke engang noget ud af alt det ekstra arbejde, han må lægge.

Jeg brugte den ekstra tid i fredags på at lave lidt lækkerier, som I kommer til at se her på bloggen senere på ugen. Det blev virkelig vellykket, når jeg skal sige det selv, så det glæder jeg mig til at dele med jer :)

Det bliver en sløv dag for mig i dag, for jeg har sovet rigtig dårligt i nat. Har ligget vågen i flere timer, fordi jeg har uro i hele den ene side af kroppen, helt fra tæerne og op i skulderen. Sådan som det føles, når man har uro i benene. Bare hele den ene side. Det er umuligt at sove fra. Så har mistet en del timer i nat, og kan stadig mærke uroen i kroppen. Heldigvis har vi semi-nem mad i dag, for i går lavede jeg en andesteg med det hele. Åh, det var lækkert! Jeg ville have and en gang til inden jul, for juleaften er jeg næsten for træt til at nyde maden, fordi jeg har været i gang i køkkenet hele dagen. Jeg bliver bare så utrolig træt. Så jeg ville have muligheden for at nyde en gang julemad uden at være helt så træt som til jul. I dag er der så rester. Jeg skal bare have varmet maden, kogt lidt kartofler og sådan. Så det er jo dejligt :)


Uhm, andesteg! Billedet er fra sidste år, men åh, hvor jeg glæder mig til sådan en portion igen i aften!


Min egen tunge og mund driller desværre stadig, så jeg prøvede at ringe til lægen her i formiddag for at se, om der var plads til, at jeg kunne få den tid i næste uge (orker ikke en akuttid, når jeg sover dårligt for tiden), men lægehuset var - surprise, surprise - lukket! Det er dælme ikke sært, at man først kan få en tid efter 14 dage, når de lukker lægehuset i hele dage! Der er endda flere læger, så jeg kan slet ikke forstå, at de gør den slags. Især ikke op til jul, hvor mange er syge. Tvivler på, at jeg kan få en tid, men ellers må jeg jo overgive mig og ringe i telefontiden og få en akuttid. Det er ikke til at holde til at skulle gå med smerter og ubehag i munden til næste år (for lægehuset er sikkert lukket mellem jul og nytår).

Nu vil jeg vende tilbage til min sløve og rolige dag. Har ingen planer om at lave noget som helst, selvom jeg nok bør bevæge mig lidt, så jeg slipper for at få for mange smerter i nakken. Skal have lidt at spise og så ellers browse rundt på Facebook og hvor jeg ellers kommer på nettet, mens jeg putter under tæppet her på sofaen. Og spille julespil og deltage i julekalendere. Spiller som altid DR's pakkespil, selvom pakkerne i år er ret skuffende. Men det er nu meget sjovt alligevel :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar