torsdag den 29. august 2013

Søvnløshed og lidt om min uge (med billeder)

Kender I det, når man bliver vækket af noget, og bare ikke kan falde i søvn igen? Det gør mange mennesker nok. Sådan er det for mig for tiden, hvilket ikke falder særligt heldigt sammen med, at kattene kalder hver nat for at få mad. En vildt dårlig vane, men det er svært at lære dem, at de skal vente de få timer, til Christian står op.

Men sådan har min uge været. Eller det startede natten til tirsdag, hvor Ozzy bare så gerne ville ud midt om natten (det må han ikke), og blev ved med at stå og hyle og forsøge at åbne kattelemmen. Det stod på rigtig længe, og jeg kunne ikke sove bagefter. I går var det, fordi jeg selv stod op for at fodre kattene, hvilket jeg ellers ikke gør, for jeg ved, at jeg så ikke kan sove igen, men Christian trængte til at sove igennem, så jeg gjorde det alligevel. Og så kunne jeg selvfølgelig ikke sove igen, ih! Har haft nogle zombie-dage, hvor jeg har gået rundt og næsten ikke kunnet hænge sammen, og havde troet, at i nat skulle jeg have bedre søvn. Men sådan skulle det ikke blive, for Ozzy kaldte tre kvarter, efter jeg sov, og efterfølgende sov jeg ikke i 1-2 timer. Det er bare frustrerende at ligge der og kaste sig rundt i sengen og ikke kunne sove, og nu kan jeg se frem til endnu en lortedag pga. det.

Jeg ved ikke, hvad søvnløsheden skyldes. Vi skal til noget i weekenden, men jeg har ikke tænkt så meget over det, at jeg har følt mig stresset. Men er noget frustreret over situationen, for at skulle ud til noget kræver en del af mig, så søvnløshed er bare ikke velkommen lige nu! Da jeg har epilepsi, kan det også være noget rigtig skidt med søvnmangel, da det provokerer anfald, så jeg vil gerne snart sove igennem. Har haft det noget mærkeligt i hovedet de sidste dage, så det kan ikke blive ved.


Nåh, nu til noget lidt andet, der også er sket den her uge. Vi fik en slem forskrækkelse den anden aften, efter vi havde kaldt kattene ind. Christian var i gang med at lege med kattene med en legepind, der bestod af en træpind med en halvtung bold på, som Putte er ret vild med, da Ozzy stjæler den og løber væk (med halen højt i vejret over sin fangst oftest). Stoltheden er dog hurtigt overstået, da han på en eller anden måde får viklet snoren rundt om sit ene bagben! Og han styrter panisk rundt i huset med pinden efter sig, der hænger fast flere steder på vejen. Nøj, hvor blev vi forskrækkede, stakkels Ozzy! Vi finder ham under sengen på gæsteværelset, rigtig ked af det, og vi må ikke komme til hans pote eller bagparti. Vi får ham med ind på et andet værelse, hvor der ikke er så mange gemmesteder, og lukker døren, så vi kan prøve at få snoren af ham.

Først troede vi, at den både sad om pote og hale, men det gjorde den heldigvis ikke! Han var bare så bange, og det gjorde så ondt på ham. Vi troede ærlig talt, at han havde brækket ben eller pote og var indstillet på at skulle have ham til dyrlægevagten. Vi fik forsigtigt klippet snoren af hans fod, mens han blev pakket ind i et håndklæde for vores sikkerheds skyld, og han fik lidt mad som trøst. Under det hele masede han hovedet ind til mig, som han gør, når han er til dyrlægen og rigtig bange :( Men vi fik den af og holdt vejret, da vi skulle se ham gå første gang. Vi var ret sikre på, at noget var brækket, fordi det gjorde så ondt på ham.

Det var det heldigvis ikke! Pyha, sikke en lettelse. Han var lige inde og vende under vores seng (et gemmested), efter han kom ud fra værelset, men kom hurtigt frem og spiste og var lidt social. Men sikke en forskrækkelse. Han er heldigvis ved godt mod og har ikke vist nogen problemer med fod eller ben. Han har helt sikkert været meget heldig!


Kaptajn Ozzy i sit nye "skib" :D Han har fået ny kasse, som han allerede elsker. Den er lige tilpas i størrelsen,
så han kun lige kan være i den. Sådan som det helst skal være.

Lidt kattekærlighed, som Ozzy elsker. Phoebe vasker ham lidt.

Men hun er en pjatterøv, så hurtigt derefter skal hun være fræk, og lægger op til slåskamp med Ozzy.

Ozzy øverst på klatretræet første gang, han nogensinde selv gik op på det. Det er bare dejligt, at han har gjort det.
Forhåbentlig bliver han mere fortrolig med det i fremtiden. Der er jo god udsigt deroppefra :)

Samme dag. Phoebe blander sig, og hun og Ozzy leger lidt på klatretræet :)



I går fik jeg vasket en kogevask, da vejret jo snart slår om, og vi må udnytte at kunne tørre tøjet ude. På trods af at jeg ikke havde det ret godt pga. den manglende søvn. Jeg var glad for trods alt at få lavet lidt, og før aftensmaden gik jeg ud og nød duften af de rene håndklæder, mens jeg lagde det sammen. Jeg havde godt set, at der var måger i området, måske var der nogen, der fodrede? Jeg plejer at blive lidt betænkelig, når jeg har tøjet ude, men der plejer ikke at ske noget. Det gjorde der så i går. Da jeg havde lagt det meste sammen og stod og foldede en gulvklud, blev jeg pludselig bombarderet af mågelort >:-( De skød helt sikkert til måls. En ramte stolen få cm fra vasketøjskurven, hvilket sprøjtede videre på mit ben, og en anden ramte den gulvklud, jeg stod og lagde sammen!! Fy for pokker altså! Møgdyr!

Måtte så gå ind og vaske det hele igen :( Følte, at mit arbejde den dag havde været spildt, og var noget trist over at skulle spilde en hel vask og en tur i tørretumbleren for at få tøjet rent igen, da det jo ikke kunne hænge ude i nat. Og havde sådan glædet mig over, at håndklæderne fik den friske duft af at have hængt ude, og til at skulle bruge sådan et efter badet, hvor det bare dufter så dejligt. Men det kan jeg så ikke nu.. Øv.
Vil måske grine af det, når jeg får det på afstand, men det føltes som lidt af et nederlag i går, hvor energien var så knap. Jeg skulle egentlig have vasket en kulørt vask i dag og håbe på, at det kunne tørre udenfor, men indtil videre er det sat on hold, for jeg er for træt til at lave ret meget i dag. Må se, om energien bliver til det senere.


On a happier note.. Jeg har i nogle uger sendt kærlige tanker efter et par hovedtelefoner, jeg har fået et godt øje til, ikke mindst efter jeg fik en rabatkode med 20% rabat på hovedtelefoner til CDON (mangler du en kode, kan du få den af mig, bare smid en kommentar herunder), så der var en del at spare. Især når man kom op i den prisklasse, jeg kiggede på. Jeg havde dog ikke taget nogen beslutning om at købe noget endnu, for de var noget dyre, men i går så jeg på Facebook, hvor jeg følger CDON, at de havde en rabatkode med 25% rabat til deres Facebookfans, som kun gjaldt til og med i går, og så måtte jeg tage en beslutning. Valget faldt på et par Sennheiser Momentum On-ear i grøn, og jeg er meget spændt på at få dem hjem og se, om det er nogle, der er til at holde ud at have på. Musikkvaliteten i dem skulle være helt suveræn, så jeg er spændt. Og utålmodig. Vil gerne have dem nu! Men må vente nogle dage, måske til på mandag, før jeg har dem hjemme.

Musik betyder ret meget for mig. Det får mig til at slappe af, komme i godt humør, er en trofast følgesvend og trøst i trist humør og bare.. ja. Virkelig noget, der betyder noget for mig. Det hjælper mig også igennem de dage, hvor jeg er nødt til at lave noget, selvom jeg ikke har energien til det. Musik gør bare livet lidt bedre. Så nu skal jeg have noget, der kan gøre kvaliteten lidt bedre, end den er i mine små earphones.
Samtidig ledte jeg efter et par hovedtelefoner, der var lette, af hensyn til min nakke (jeg lider af kronisk piskesmæld), for jeg får smerter, bare jeg har håret oppe. Så de skulle være ret lette. Og de her er meget lette i forhold til så mange andre, jeg har set, så jeg håber, de er til at holde ud af have på.



Mine trælse dage er startet med smerter, der har hængt ved det meste af dagen. I dag sad de så også i maven, hvilket er lidt bekymrende, når vi skal spise ude i weekenden. Pt. er der dog lidt ro, så jeg håber, det er overstået for i dag. Jeg har dog allerede haft noget at smile over. Kattene. Eller Putte lige i dag. For jeg hørte for kort tid siden den sjoveste lyd. Det er nærmest en kvækken, hvilket vi troede, det var, da vi hørte den først en aften i sidste uge (var det vist). Som en eller anden mærkelig frø, jeg har set på Youtube engang. Det var dog ikke en frø, men Putte. Han havde fanget "fuglen" (en fasanfjer, de har med i haven), og var meget stolt! Kaldte på os, så vi kunne komme ud og rose ham :D Han fik naturligvis også masser af ros (og lidt skjult fnisen, for det var nu ret sjovt :D). I dag hørte jeg så samme lyd, så jeg vidste godt, hvad han ville fortælle :D Dog var han utålmodigt på vej ind, da jeg nåede ud, og satte sig og ventede på sin belønning (lidt frokost) og nus, så der er intet billede af ham og hans fangst. Men I får lige et billede af den utålmodige dreng, der naturligvis fik masser af ros og sin frokost :) Han er virkelig en fantastisk og særlig kat <3

Høj haleføring! Er jeg ikke dygtig, mor?

Der ventes.

Og lyttes. Kommer hun ikke snart?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar