fredag den 21. september 2018

Fødselsdags-giveaway: Vind en lækker bagebog!

I morgen fylder bloggen 7 år, og det vil jeg gerne fejre med jer ved at lave en lækker giveaway! :)

Først vil jeg dog gerne lige sige et par ord "i dagens anledning". Jeg er så taknemmelig for, at der stadig er rigtig mange, som læser med hver dag og bruger mine opskrifter, selvom der ikke kommer helt så mange nye indlæg som tidligere pga. de kroniske smerter, jeg pådrog mig for nu 2½ år siden. Men bloggen lever! Og der kommer stadig nye opskrifter til. Jeg har flere ting i støbeskeen, som bare lige skal pudses af, laves og fotograferes, så ideer mangler jeg bestemt ikke! :) Må bare tage det lidt ad gangen, når armene tillader det.

Her på bloggen kan man finde opskrifter på lidt af hvert, da jeg generelt elsker at lave mad, men at bage - både brød og kage - og lave søde lækkerier står mit hjerte allermest nært. Derfor er præmien i min fødselsdags-giveaway en bagebog fyldt med masser af lækre opskrifter.


Det kan du vinde:

Trine Hahnemanns store, flotte bagebog Brød og kager - Kærlighed til hjemmebag

Opskrifterne spænder over både spændende nyt bagværk og gode opskrifter på klassikere, og bogen er fuld af lækre billeder (et must for mig, når jeg forelsker mig i en kogebog).

 Se neden for billedet, hvordan du deltager :)




Sådan deltager du:

1. Like/synes godt om bloggens Facebookside (se nedenfor, hvis du ikke er på Facebook*).

2. Skriv en kommentar til indlægget her og fortæl mig, hvad du allerbedst kan lide at bage :)



Konkurrencen løber til og med onsdag 3. oktober. Vinderen findes ved lodtrækning og bliver offentliggjort her på bloggen kort tid herefter.
Vinderne skal sende mig en mail med sin adresse** senest onsdag 10. oktober, så jeg ved, hvor bogen skal sendes hen, så husk at tjekke, om du har vundet :) Melder vinderen sig ikke, vil der blive udtrukket en ny.


* Jeg er klar over, at det ikke er alle, der er på Facebook, og skulle du ikke være det, finder vi ud af det, hvis du bliver udtrukket :) Så er det okay, at du bare følger via bloglovin eller er tilmeldt direkte på bloggen her (tilmeldingsmuligheder findes i højre side af bloggen).

** Der sendes kun til danske adresser.



Konkurrencen er som sædvanligt ikke sponseret. Bare lidt sjov, jeg selv laver. Jeg håber, I har lyst til at lege med i min lille fødselsdagskonkurrence :)

37 kommentarer:

  1. Kager og brød

    tagelaursenpiaeriksen@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Elsker også bare at bage sådan helt generelt :)

      Slet
  2. Fantastisk du stadig har energi til at passe bloggen. Den giver altid inspiration. Jeg kan allerbedst lide at bage vores sønderjyske småkage “gode råd” for så ved man det snart er jul. Selvfølgelig kan den spises hele året, men det er ikke det samme.😋

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Tina :) Dem har jeg endnu til gode at smage. Men det er en supersmuk kage.

      Slet
  3. Lagkage er nok det jeg helst laver :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den type kage er også højt elsket her i huset. Især hos Christian. Han bliver så skuffet, hvis vi er til fødselsdag og der ikke bliver serveret lagkage. Det hører sig ligesom til :)

      Slet
  4. Elsker at bage alle slags kager ������ men også brød bliver der bagt ugentligt . Herhjemme har vi altid småkager i huset og boller i fryseren

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så skønt med bagværk i fryseren. Det prøver vi også at sørge for at have. Især kage og flutes er ting, vi fryser herhjemme.

      Slet
  5. Jeg kan allerbedst li’ at bage muffins og marengs:-)
    Tillykke med bloggens fødselsdag;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lene <3 Muffins er sådan en dejlig praktisk kage, når man skal have den med ud af huset, synes jeg. Marengs har jeg ikke den helt store erfaring med, men har set flotte marengs inde på din side. Du kan bare dét der :)

      Slet
  6. Jeg kan rigtig godt lide, at bage moussekager
    Der er så mange muligheder for pyntning og så smager de jo helt fantastisk ������

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man kan lave mange smukke kager på den måde :) Jeg nøjes med at beundre dem i madgrupperne på facebook. Der er så mange flotte kager at kigge på derinde. Tillykke med bogen. Håber, du bliver glad for den :)

      Slet
  7. Stort tillykke med bloggen og sikken en fantastisk lækker gave, du sætter på høj kant :-) Jeg elsker og bruge flere af dine opskrifter, den der er mest brugt er pølsehornene de er vildt lækre og nemme og arbejde med :-) De bliver tit lavet sammen med børnebørnene :-) Men bage og rigtig gerne div kager og muffins :-) Mvh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Pia! :) Og tak for din søde kommentar. Jeg bliver altid glad for at høre, at folk bruger mine opskrifter. Pølsehornsdejen er supergod at arbejde med. Har du prøvet at lave den uden pølser og servere den som suppehorn? Det er superlækkert!

      Slet
  8. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have :) Jeg elsker også at bage boller, og de kan jo varieres meget med forskelligt mel, grøntsager og andre ingredienser. Duften af nybagt brød er fantastisk! :)

      Slet
  9. Banan-chokolade kage :) en absolut favorit!

    SvarSlet
  10. Tillykke endnu engang søde <3

    Det er en virkelig lækker præmie, jeg ville elske at vinde den <3

    Jeg elsker at bage kage. I øjeblikket tænker jeg på æblekage, nærmest døgnet rundt :-P

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak <3 Jeg laver også ting med æbler lige nu. Er ved at tage mig sammen til at skulle lave en ordentlig balje æblemarmelade med kanel.

      Slet
  11. Jeg elsker at bage kager med "lidt ekstra". Jeg eeeeeeelsker cheesecakes (bagte, ikke dem med husblas!) og jeg elsker moussekager/lagkager.

    Jeg er også kronisk smertepatient, så det skal lige planlægges lidt hvordan jeg skal gøre det, men jeg elsker simpelthen at gøre andre glade ved at bage kager til dem. - Den næste i rækken er min mor der har fødselsdag, og har spurgt om jeg ikke vil lave en kage til hende. Den er i støbeskeen og bliver en chokolade/karamel-cheesecake!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du laver også så lækre cheesecakes, har jeg luret <3 Ja, man må lige planlægge lidt, det kender jeg godt. Håber, din mor rigtigt vil nyde den lækre kage :)

      Slet
  12. Tillykke med de 7 år 🇩🇰Jeg er vild med at bage grydebrød og koldhævede boller i hverdagen. Pizza er også en af de ting der ofte bliver bagt.. Hvis det skal være sødt er Cookies min favorit - nemt at ha dejkugler i fryseren og så smutte et par stykker i ovnen når lysten til lidt sødt og lækkert dukker op

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :) Vi er også begyndt at have lidt rå cookiedej-kugler i fryseren, for nybagte cookies uden det store arbejde er bare toppen. Jeg elsker også at bage brød, og koldhævet brød er bare så nemt :)

      Slet
  13. Bager meget og mine døtre er heldigvis også begyndt - det jeg faktisk allerbedst kan lide at bage er knækbrød ! Smager sååååå godt og det er det eneste vi bager, som man bare kan spise løs af...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glemte da alt det andet vi faktisk også bager 😉😉 - cookies og morgenbrød og brød til middagen og hvidløgsbrød og lagkage og chokoladekage og dessert og kransekage !!! Hold nu op blev jeg lige sulten

      Slet
    2. Det kan jo væres sært at begrænse sig, når man elsker at bage :D Det kender jeg godt! Elsker at bage alt muligt, og det er hyggeligt at have familien med i køkkenet :)

      Slet
  14. Jeg elsker at bage min specielle chokoladekage, som jeg altid har fået ros for.
    Mvh Else

    SvarSlet
    Svar
    1. Den lyder også lækker. Chokoladekage går man aldrig fejl af! :)

      Slet
  15. Jeg kan fodt lide at følge årstiden med min bagning. Lige for tiden er æbletærter og æble-crumble skønt.. En jeg glæder mig til julesmåkagerne. Det må snart være tid ��������

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det prøver jeg også. Så får man det bedste ud af ingredienserne, når de er allerbedst :)

      Slet
  16. Tillykke med de 7 år. Jeg bager mest brød og boller, for jeg elsker duften når det kommer ud af ovnen. Nybagt brød med smør og ost - det er de simple glæder der er de bedste

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Kirsten :) Der er ikke meget bedre end nybagt brød med smør og ost <3 det elsker jeg også meget højt.

      Slet
  17. Lige i øjeblikket bliver det mest til Foccacia brød og æble/pæretærter. Men ellers kan jeg rigtig godt li at bage muffins og bradepandekager.
    Tillykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også nogle af mine favoritter, du nævner her. Vi får ofte focaccia til forskellige ting herhjemme, og jeg har også lavet en oste- og en pizzavariant. Focaccia giver en suveræn bund til den slags :)

      Slet
  18. Tina Janne Thorsø3. oktober 2018 kl. 11.08

    jeg kan rigtig godt lide at bage kager med lækkert fyld, men det er altså heller ikke så tosset at servere lunt lækkert brød af forskellig slags.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan også være svært at vælge. Jeg elsker både at bage kage og at bage brød. Hver ting til sin tid :)

      Slet