søndag den 11. januar 2015

Nytårsfyrværkeri 2014/2015 - del 3

Her får I tredje og sidste del af mine nytårsfyrværkeribilleder :) Tak, fordi I har kigget med. Inden længe vender jeg igen tilbage til opskrifterne. Har en rigtig lækkerbisken til jer, så hæng på :) Men nu først til billederne. Husk at trykke på billederne, så du får dem op i en større størrelse.





















Den sidste store finale :)


 

Det var de sidste af fyrværkeribillederne for i år :) Håber, I har nydt dem. Jeg synes, der har været rigtig mange fine billeder i år. Ikke mindst har der været mange farverige billeder denne gang, og det er jo altid dejligt. Jeg er helt vild med guld i fyrværkeri, men det har svært ved at gøre sig godt på billeder; at give interessante billeder. Det er dog lykkedes med en del billeder i år, heldigvis, men farver er nemmere at gengive så smukke, som de nu er.

Det har været en doven weekend herhjemme. I fredags var vi ude og bytte lidt julegaver, mens lørdag har stået på total doven sofahygge med dynen med i stuen, serier, film, nem mad (fra fryseren), snacks og film. En perfekt dovnedag. Dog har jeg da fået lavet lidt, for vi fik vasket et par vaske, og jeg gik også i køkkenet for at bage lidt lækkerier om eftermiddagen. Jeg bagte mine superluftige og bløde lynboller og cookies med chokolade og mandler. Bollerne blev spist med varm kakao til under dynen i sofaen til nogle afsnit af Frasier, og cookiesne fik Christian lov at smovse i, da vi så film om aftenen (Minority Report - en af mine julegaver).

Vi har heller ikke de helt store planer i dag. Maden står på en omgang mørbradbøf i champignon a la creme, så det er relativt nemt, men jeg skal vist lige have kigget på madplanen, så jeg ved, hvad vi skal spise i morgen. Måske skal vi også ud efter mere fiskefoder til akvariet, for vi er ved at løbe tør. Vi må se, hvad vi orker.

Som jeg har skrevet i de seneste indlæg, går vi og ser Ozzy lidt an, efter det virker til, at han har fået mere ondt i munden. Det sidste døgn har vi set flere av-situationer, når han gaber, hvoraf det ene endte i en klagelyd og gemmen under sengen :( Så der skal vist ikke gå længe, før vi skal have fat i tandklinikken igen. Vi har ellers fået at vide, at der kan gå 3-4 måneder, inden det er helt væk, mundbetændelsen, men når det virker til, at det går den forkerte vej, vil jeg ikke sidde og vente på, at det bliver så slemt, som vi var ude i sidst, før vi kom til klinikken for behandling. Der kunne Ozzy nærmest ikke spise og måtte have smertestillende medicin. Endnu spiser han okay, heldigvis.

Det er svært at vide, hvad der skal ske i den sag. Det er en af to ting, ved vi dog; enten skal han have indsprøjtninger af interferon i de betændte områder, hvilket skulle øge helingen, eller også skal de sidste fire tænder ud. Det er jo svært at sige, hvad der vil virke, men vi har ikke den store lyst til at få de sidste tænder ud, ej heller til at skulle igennem et langt, smertefuldt forløb for ham med de indsprøjtninger. Så det er svært. Det skal vi naturligvis snakke med tanddyrlægen om. Jeg vil tro, at vi først tager en tur omkring egen dyrlæge for at få taget blodprøver og evt. også lavet en afføringsprøve, da jeg synes, det stadig er noget mørkt. Vi vil gerne sikre os, at han ikke har et skjult, blødende sår i maven eller tarmene, for det gør smertebehandling meget risikabel. Vi må se, hvad der skal ske. Forhåbentlig ligger hans nyretal stadig nogenlunde pænt, så han kan klare endnu en tur under narkose.

Nu vil jeg slutte igen, for jeg må vist hellere til at gøre mig klar, hvis vi skal nå ud i byen i dag, inden alt lukker. Rigtig god søndag til jer :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar