mandag den 4. december 2017

1. søndag i advent

Det er efterhånden en tradition, at jeg hvert år her på bloggen viser frem, hvad vores julesokker indeholder hver søndag i advent, og i år er ingen undtagelse :)

Det bliver dog med lidt forsinkelse i dag, da vi i går havde besøg af et par søde mennesker, nemlig opdrætterne, som vi efter planen skulle have haft killing fra. Tingene gik jo ikke helt som de skulle, desværre, men som jeg skrev i mit seneste indlæg, kunne vi godt tænke os at ses med dem, selvom det ikke nødvendigvis var, fordi vi skal have en killing derfra. Vi synes, de er nogle behagelige og rare mennesker, som vi har en del til fælles med, og de kunne heldigvis godt tænke sig at besøge os, så I går havde vi nogle hyggelige timer herhjemme :) Med kaffe og bagværk og snak om alt muligt, ikke mindst om katte. Det er rart at snakke med folk, der kender til den seriøse kattegalskab, vi selv er ramt af herhjemme :D

Nok om vores besøg i går, nu er det tid til at vise frem, hvad der havde puttet sig i vores julesokker i går, 1. søndag i advent :)

Christian får jo gerne en chokoladekalender, og i år havde jeg flottet mig og købt voksenjulekalenderen fra Peter Beier. Christian er vild med chokoladen derfra, så han blev meget glad for den. Det er en ret dyr kalender, men jeg var heldig at få en lille smule rabat, da Peter Beier holdt fødselsdag med gode priser i starten af november :)

Ud over chokoladekalenderen fik han også en Min Ven Katten-skrabekalender. Det er andet år, jeg køber den, og jeg synes, det er sådan et godt formål, så det støtter jeg gerne. Der blev også en kalender til min veninde og mig selv.

Fra hans forældre fik han  derudover en stor, flot Jacobsen adventskalender med masser af chokolade i :)

Som man kan se, er der låger flere steder på Christians store julekalender. I går hev han en pyramidepind ud af siden på  kalenderen til varm chokolade og en miniplade lys chokolade ved siden af. Meget lækkert :)



Lidt julepynt er også altid godt i sokkepakkerne, og jeg kunne ikke stå for de her to søde mus, som også fandt vej til Christians julesok i går :)




I min julesok var der også julekalendere. Jeg kan jo desværre ikke være med på de lækre chokoladekalendere pga. min sarte mave, men en skrabekalender bliver jeg altid glad for. I år har jeg faktisk hele fem stk.! Fra Christian har jeg den traditionelle fra Quick og en med låger, pakkejagt (hvor man skal skrabe feltet indenunder), og derudover har jeg fået en skrabekalender af Christians forældre (den traditionelle), en spejderskrabekalender, som jeg fik af min veninde, Christina, da hun var på besøg hos os for en måneds tid siden, og naturligvis skrabekalenderen fra Min Ven Katten :) Så der er nok at gå i gang med!

Ud over kalendere fik jeg i går også en julefilm af Christian ("Fars fede juleferie" hedder den på dansk) og et par søde snemandssokker af hans forældre :)




Mange superfine ting <3 Det er en stor glæde hvert år at lave pakkekalender for mig. Jeg synes, det er så hyggeligt og det skaber lidt ekstra julehygge og glæde, synes jeg :) I år har jeg også lavet en til min veninde, der er inde i en lidt hård tid.


Jeg hænger lidt i bremsen i dag. Er meget træt oven på besøget i går. Den reaktion får jeg, uanset hvor hyggeligt og rart det har været. Derudover kæmper jeg lidt med dårlig søvn pga. LDN, som jeg startede op på for en uge siden i dag. Eksperimenterer lidt ind indtagelsestidspunktet, og forhåbentlig bliver det lidt bedre med tiden. Christian hjælper mig om natten med at fodre katte, når jeg er oppe for at tage anden medicin, og det hjælper meget i forhold til at kunne sove igen bagefter. Jeg håber, dog snart, søvnen normaliserer sig, for det er synd, han også skal op, når jeg alligevel er oppe... Satser på at stige i dosis i dag, så jeg håber, at de værste bivirkninger holder sig væk. Endnu har jeg været relativt forskånet.

Jeg er så småt i gang med at forberede den giveaway, som kommer her på bloggen meget snart. Mangler at få en ting hjem til pakken, og så snart den er hjemme, bliver konkurrencen skudt i gang her på siden :) Som jeg skrev i det seneste indlæg, er det noget katterelateret. så hold øje med bloggen, hvis du gerne vil vinde! :)

Afslutningsvis får I lige et billede af Phoebe, som ligger, hvor hun også gør nu, nemlig i sin elskede hængekøje ved vinduet i stuen. På billedet her holder hun øje med de julelys, Christian er i gang med at sætte op udenfor :)

2 kommentarer:

  1. Hvor er I gode til at forkæle hinanden :) Det varmer mit gamle hjerte <3
    Håber I får en fredelig tid indtil jul uden alt for meget kattevrøvl og bivirkninger af medicin.
    Glædelig forjul til dig - jeg glæder mig til at se, hvad du har fundet på i årets give-away :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er vi faktisk 😊 Jeg håber det også. Mht. medicinen må jeg bare forsøge mig frem med tidspunkt for dosis. Det hjælper nogle.
      Tak i lige måde 🎄🎅 Jeg glæder mig sådan til at sætte konkurrencen i gang, så jeg går meget utålmodigt og venter på at høre fra posten. 😊

      Slet