søndag den 23. december 2012

4. søndag i advent - næsten jul

Nu er vi så tæt på, som man kan komme på jul. I morgen er det juleaften, og vi har fået lavet lidt flere forberedelser de sidste dage. I går aftes lavede vi konfekt - jeg dyppede marcipankuglerne (en del af dem var æltet med romessens og fyldt med blød nougat) i smeltet chokolade, og Christian pyntede dem med drys og nødder. Resultatet blev rigtig fint, og jeg måtte naturligvis tage lidt makrobilleder af dem også, fordi det er så fint med farverne på pynt og chokolade osv. Sådan endte vores konfekt med at se ud:

Den færdige konfekt.

Konfekten står og tørrer på et stykke bagepapir.

Makro af kandiserede violer.

- og snefnug.


Det var en virkelig intens dag i går, og jeg fik som sædvanlig kørt mig al for træt. Men der er heller ikke meget at give af for tiden, fordi jeg sover alt for lidt om natten og har dumme drømme. Men jeg fik også lavet forberedelserne til en is, jeg skal køre på ismaskinen her i eftermiddag. En kaffeis med chokoladestykker og kiks, som Christian skal have til dessert nytårsaften. Det var et stort arbejde, men jeg håber, den er det værd :) Jeg skal nok vende tilbage til den, når vi får smagt på den engang.

Jeg har også en and i ovnen her i eftermiddag. Den står og dufter helt fantastisk. Inden så længe skal den ud og i køleskabet til i morgen. Den glæder jeg mig rigtig meget til at smage i morgen.

Ellers er planen for i dag for mig, at jeg skal have lavet en fin krans til kirkegården til i morgen, hvor vi skal op forbi Christians brors gravsted.


I dag er det jo 4. søndag i advent, så det var sidste dag i denne omgang, at julesokken blev fyldt. Det her var fyldet i dag. Bogen - The Bro Code - ved de, der kender og elsker How I Met Your Mother, hvad er ;) En bog med en masse skøre regler fra serien. Og så et lille puslespil.





Ellers har det jo væltet ned med sne i dag her. Det er ærgerligt, at det hele er væk i morgen, det ser så fint ud. Det er koldt i den stride vind udenfor i dag, så jeg har tænkt lidt ekstra på fuglene, der har fået fyldt op med nye fedtkugler, og der er blevet smidt brød, æbler og lidt frø ud til dem også. Så kan de forhåbentlig klare sig lidt.

Jeg synes også, jeg ualmindeligt træt i dag, men det er også et hårdt program, vi har kørt rigtig længe, og det bliver ikke mindre hårdt her op til jul, hvor der kommer flere ting på. Stressen omkring det hele blandet med søvnmangel påvirker mig meget. Flere aftner har jeg haft galopperende hjertebanken pga. stress, og i går og i dag er jeg helt rundt på gulvet pga. svimmelhed. Så jeg glæder mig til, at vi kan få lidt ro på igen.

Vi har bestemt os for at stoppe kattenes kur nu i stedet for at gentage den de gange, for vi synes, at Ozzy ser frygteligt sølle ud, og det er hårdt og stressende for ham at skulle have så meget medicin hele tiden. I går fik han den sidste af de piller, der var for hans tarmproblemer, så nu må vi se, om han ikke snart har en normal mave. Så han kan få lov at komme ud igen og få lidt livskvalitet tilbage.
Vi fortsætter rengøringen, bare gearet lidt ned i forhold til før, for ligesom at holde det hele i skak, om muligt. Og så håber vi på, at turen med giardia er overstået, så kuren ikke skal gentages.

I dag har Ozzy fået en hængekøje ind til den ene radiator i stuen, der stadig virker. Den har han virkelig nydt at ligge i. Hvis man bare var en kat - de forstår dælme at sove og slappe af ;)

Slutter lige af med lidt billeder af kattenes siesta. Kan I have en rigtig god jul derude :)

Ozzy i hængekøjen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar