fredag den 21. december 2012

Lidt billeder fra vores tur i Tivoli

Jeg lovede for nogle dage siden at vende tilbage med lidt billeder fra vores tur til Jul i Tivoli, så nu må jeg vist hellere holde mit ord. Tiden flyver jo, og det er snart jul. Billederne kommer længere nede :)

Vi skulle jo have været i Tivoli forrige tirsdag på vores årsdag, men det kom vi ikke pga. syge katte. I denne uge har Phoebe haft det noget bedre, så vi bestemte os for at tage et smut derind i tirsdags, efter vi havde spist aftensmad, og så være der nogle timer. Det kunne vi lige overskue. Så skulle der heller ikke tænkes på mad, for det er lige sent (og farligt) nok i forhold til julen for mig at gå ud og spise mad, jeg ikke er vant til. jeg vil helst kunne mæske mig i andesteg og brun sovs, som jeg har lyst til på mandag.

Vi valgte at holde inde i midtbyen, hvilket vi ellers aldrig gør, for der er næsten aldrig plads, og det koster en krig. Men af hensyn til vores energi gjorde vi det denne gang, og parkerede forholdsvis tæt på. Der var heldigvis mange pladser, så det var jo dejligt.
Inde i Tivoli var der for en gangs skyld ikke overfyldt. Det var til at gå rundt og nyde lys og lure i boder, uden at være ved at blive væltet af andre mennesker, hvilket vi virkelig sætter pris på.

Der er jo mange boder, så der blev også købt lidt med hjem. Jeg købte nogle superlækre luffer, for mine gamle er efterhånden klar til at sende på pension efter 12-13 års tro tjeneste. Men jeg har ikke fundet nogle, der har været tilsvarende gode, så nu satser jeg på dem her :)

Det blev også til lidt lækkerier. Vi købte bolcher, som vi gik og spiste lidt af derinde, og Christian fik som sædvanligt lidt chokolade af mig, denne gang fra Spangsberg Chokolade, som har et værksted derinde i julemåneden. Og jeg fik en fin lille gingerbreadpige-magnet af ham. Den hænger fint på køleskabet nu  :)

Der var egentlig en ok temperatur derinde, for det var ikke frostvejr, men alligevel var det lige før, at fingrene frøs af, da jeg skulle have dem ud af lufferne for at betjene kameraet, så jeg fik ikke helt så meget med hjem, som jeg havde håbet på, men det blev da til lidt, som jeg kan vise frem herinde :)








Ja, jeg har vist en forkærlighed for julekugler ;) Men de er jo også så fine, og jeg elsker farver, så de er gode motiver :)
Vi havde en supergod tur i Tivoli, og er rigtig glade for, at vi nåede at komme derind i år. Det gjorde vi jo ikke sidste år, fordi jeg var indlagt. Så det var ekstra skønt at være afsted i år.


Et lille tip:
I de her sidste dage op til jul er der rigtig mange butikker, der har tilbud på piskefløde. Jeg har selv købt ½ liter i Rema1000 til en 6-7 kr, og jeg kan se, at Fakta har på søndag til 4 kr for ½ liter. Det er jo fint, når man skal lave ris a la mande, men det kan også bruges til desserten til nytårsaften. Jeg har planer om at bruge min fløde til at lave is med. Jeg pønser på en kaffeis med bl.a. chokoladestykker i, hvis energien rækker til det. Men der er jo mange forskellige is, man kan lave. Jeg har selv givet et bud på et par gode i sommers. Den ene, strawberry cheesecake ice cream, er med friske jordbær, og derfor måske nok mest en sæson-ting, men chocolate fudge brownie-isen kunne være oplagt lækkeri til nytårsaften, hvis man tænker i "is-baner". Skal man bruge en god vanilleis, er denne rigtig god og lækker til en brownie, fondant eller lignende. Is kan jo laves på forhånd, hvilket er kærkomment den dag :)


GLS! :(
Nu er det den 21. december, og julen er lige om lidt. Derfor har jeg også siddet og ventet med spænding på, at Christians julegave fra mig skulle komme med GLS, men det har været en lang ventetid. Den blev sendt i mandags, men jeg har først modtaget den i dag. Og det efter flere dage, hvor den har været "på vej til levering", hvis man skal tro deres status på pakken via deres hjemmeside.

Snakkede med en dame derfra for nogle dage siden, der ikke kunne hjælpe mig, men sagde, at de sad og krydsede fingre for, at de tusindvis af pakker nåede frem 0.o Wtf? Det skal de da, især når de har en uge til at levere den ud i. I går stod den så til at skulle blive leveret, så jeg sad og ventede på, at den kom og måtte sætte en seddel på døren, da vi måtte hjemmefra for at handle (en åben invitation til indbrudstyve, men der er jo ikke meget, man kan gøre, når det er den eneste mulighed, man har, hvis de ikke skal tage pakke med igen). Men der kom ingen pakke.

I dag kunne jeg så konstatere, at den åbenbart stod som leveret i formiddag, og at nogen havde skrevet under med mit navn!! 0.o Ringede til GLS for at få en forklaring, og hun fik fat i ham, der har leveret, som havde proppet pakken i postkassen, selvom jeg på en seddel på døren havde bedt ham om at stille den der. Hvor i alverden skulle man vide fra, at GLS kan finde på at lægge den i postkassen? Budet havde gjort det, fordi han syntes, det var sikrere, men det går lidt fløjten, når man så finder pakken med et kæmpe skoaftryk på. Det vidner ikke ligefrem om fantastisk service. Heldigvis var Christians gave ikke gået i stykker.

Jeg er pissetræt af dem for at sige det lige ud. Deres service er bare ikke særlig fantastisk. Sidst vi fik pakker, var den ene totalt i smadder, og den stillede han nederst og stakkede to pakker a 20-30 kg ovenpå! 0.o Det resulterede i skrammer på et kradsebræt, vi har købt hjem til Ozzy til når, de er færdige med deres medicin. Og for et par måneder siden fik vi leveret grus og andre ting til kattene, som blev leveret til Christians forældre, for at jeg ikke skulle stresse over at gå og vente på pakkerne. Dem stillede GLS i deres nabos garage, hvilket først blev opdaget, da naboen bakkede ind i en af kasserne! :s De burde virkelig tage sig sammen og oppe deres niveau.


Nåh, nok om brok over GLS. Nu er Christians julegave hjemme. Jeg går dog og venter på endnu en, men det er usikkert, om den når at komme til jul. Heldigvis er han ret sød og tålmodig omkring sådan noget, så han kan godt vente et par ekstra dage, hvis vi er uheldige, og den ikke når at komme inden jul. Vi har begge været lidt sent ude mht. at købe julegaver i år, fordi der har været så meget med kattene. Så fik først bestilt noget i sidste uge, og nogle ting er der jo lidt længere levering på.

Nu skal gaverne bare pakkes ind, men det bliver ikke lige i dag, for jeg er møgtræt efter al balladen med GLS. Jeg har sovet meget lidt og rigtig dårligt i nat, og plages for tiden af mareridt, sandsynligvis pga. stress, så jeg skal ikke lave mere i dag end at lave mad og slappe af, regner jeg med. Men jeg har også været i gang med al den sædvanlige rengøring og bakkerensning, så jeg er rigtig træt. Jeg glæder mig bare rigtig meget, til Christian kommer hjem, for så har han juleferie til efter nytår, hvilket vi begge virkelig trænger til.

I weekenden skal der pyntes juletræ, og jeg skal måske lave lidt konfekt, hvis jeg finder energien et sted. Og søndag skal anden steges. Mums, hvor jeg glæder mig til at sætte tænderne i den!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar