onsdag den 2. maj 2012

Naboer, stress og makrofotografi

Jeg været en tur i haven med kameraet igen her i eftermiddag for at få lidt varme og få tankerne på nogle andre ting end det, der ellers har foregået i dag og gjort min dag dum. Her er et af de billeder, jeg fik taget i dag. Der ligger flere på fotobloggen både fra i dag og i går.




Puha, jeg synes, det har været en hård dag i dag. Jeg har bare slet ikke sovet nok, og vores "kære" nabo var lige hjemme og lukke sin hund ud og lade den stå i haven og gø i ½ time, så der var det slut med nattesøvnen :( Det samme gjorde han i går. Jeg kan virkelig ikke forstå, at det skal være så svært at tænke sig om. Det værste er næsten, at han gjorde det samme i går. Men der var det 1. maj, så jeg havde troet, han ville være på arbejde, så jeg kunne sove i nat, men nej...

Det er også, som om der kommer flere og flere hunde til kvarteret. Blev også vækket tidligt i morges af en anden hysterisk hund et eller andet sted. Det kunne være rart, hvis der bare var et eller andet sted, hvor vi, der gerne ville have ro, kunne være. Så kunne folk, der gerne vil have larmende hunde og børn og som laver larmende haveprojekter kl. bæ og hører høj musik for åbne vinduer bo samlet et sted, så de kunne nyde hinandens larm.

Desværre havde jeg glemt, at det var i dag, at sirenerne lyder. Første onsdag i maj. Jeg havde bildt mig selv ind, at det var anden onsdag, men det er vist en sammenblanding med mors dag, der er anden søndag i maj... Jeg opdagede det, da jeg var gået hen til havedøren for at se, om en bi, jeg havde sat ud på fliserne udenfor tidligere, var fløjet væk.
Jeg blev simpelthen så bange. Det gør jeg hvert år, men som regel er jeg jo forberedt en smule på det. Det var jeg ikke i dag. Så jeg endte med at sidde og græde og rokke frem og tilbage i sofaen, til det var slut :( Jeg hader virkelig de sirener. De gør mig så bange. Jeg har også skrevet om det herinde før. Og i dag var der rent faktisk et udslip på en lokal virksomhed, så sirenerne blev ved med at lyde, da de almindelige stoppede :(

Men der er heller ikke særlig meget psykisk overskud at stå imod med lige for tiden. Er frygteligt skrøbelig, især over for stress. Det er møgirriterende, for der er så mange ting, jeg gerne ville. F.eks. ville jeg gerne gøre det ekstra særligt på Christians fødselsdag og også med noget god kage til hans kollegaer, men tanken om, hvordan det skal hænge sammen, giver mig angst, så jeg får en slem hjertebanken og åndenød. Jeg ved, at det er stress, men det har aldrig været så ekstremt før. Så jeg har måttet skrue forventningerne til mig selv lidt ned.
Jeg kan ikke tåle at blive stresset lige nu, da det kan få min mave til at gå helt agurk, så jeg får smerter og endnu sværere ved at spise. Så jeg må virkelig passe på mig selv.

Vejret gør mig godt lige nu. Jeg kommer lidt mere ud i vejret, og solen varmer mit ansigt, hvilket føles rart på en dum dag. Jeg føler da også, at jeg har fået lidt positivt ud af dagen ved at få taget lidt billeder. Især fordi der kom noget rigtig godt ud af det. Det, jeg har vist her på siden, er et af de bedste billeder, jeg har taget længe, synes jeg. Sådan kompositionsmæssigt osv. med baggrunden, der lyser op og virkelig giver noget til billedet.

Nu vil jeg overveje at begynde at kigge på aftensmaden. Fandt et stykke svinekam bagerst i fryseren fra et par måneder siden, som skal bruges, så vi hopper på en flæskesteg med sprød svær og brun sovs og kartofler i aften, her i sommervarmen ;) Men det smager jo godt på alle tidspunkter af året. Jeg håber, min mave tager det pænt.
I morgen skal jeg bage hveder, da det jo er stor bededags aften i morgen (og stor bededag fredag), hvor vi skal hygge med ristede hveder. Jeg satser på at vende tilbage med en opskrift og billeder i løbet af dagen i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar