torsdag den 28. marts 2013

God påske!

I får lige en (forholdsvis) kort hilsen fra mig i dag med ønsket om en rigtig god påske til jer alle! :)



Vi havde Christians forældre oppe i går, så vi er begge noget trætte i dag. Vi har heller ikke lavet det store, siden vi stod op. Jeg har haft en enkelt maskine tøj sat over og opfrisket min surdej, men det er ellers også det. Og så har vi siddet og spillet Mario Party 9 på Wii'en. Det er nu meget sjovt :)

Jeg skrev i går, at jeg havde fået en fin lille påskegave af Christian i fredags, og den må jeg hellere lige vise jer. Det er et par "påskemuffins" fra Medusa Copenhagen. Jeg er vild med Medusa. Der er utrolig mange søde ting, og jeg har allerede pakkestagerne, flagstangen og muffinstagerne. Der findes dog også ting i serien, jeg helst ikke så inden for døren, men de her små kaniner er nu meget søde. Og det var rigtig sødt af Christian at give mig sådan en pakke. Den var fint pakket ind med sløjfe og det hele, da han kom hjem med den i fredags :) Han syntes, jeg trængte til lidt opmuntring, og det gjorde jeg virkelig også. Det er en hård tid for mig pt., så det er bare rigtig sødt af ham at tænke på mig. Sådan her ser de ud:
 



I fredags ordnede jeg huset og pyntede op til påske, så der var klart, til Christian kom hjem. Der er nogle få påsketing, vi stiller frem, og blandt de vigtigste er de små påskeæg til troldegrenen. Det ser så dejligt ud med alle de farver på den. Den hænger i stuen, så vi kan nyde synet af den hele påsken. Vi hængte altid sådan nogle påskeæg og andet pynt på friske grene derhjemme, da jeg var barn, så jeg ærgrede mig over ikke at have den slags pynt, efter jeg blev voksen. Det skal jo helst være de rigtige påskeæg og sådan. Men for et par år siden fik vi en kasse påskepynt op fra Christians forældre, da de ikke selv pynter op, og der var de skønne, gamle æg imellem, så nu er det en fast tradition, at de skal op og hænge på grenen og pynte :)



Vi havde som sagt besøg i går. Middagen stod på en gammel, fantastisk klassiker, nemlig enebærgryde med bagt kartoffelmos, som jeg ikke har lavet i en del år, da jeg ikke længere tåler det selv. Men det virkede passende i går, og jeg var ret sikker på, at Christians forældre ville elske det :) De syntes også rigtig godt om det. Jeg dampede lidt broccoli til, så der var noget lidt lettere tilbehør, da det jo er en tung ret. Jeg spiste selv noget andet, da jeg jo desværre ikke rigtigt kan være med der pga. maven.

Til kaffen havde jeg bagt chokolade-whoopie pies med fyld af marshmallow fluff rørt med en smørcreme. Det var en opskrift, jeg har villet afprøve længe, men havde ikke lige fået det gjort. Så nu skulle det være. Det var også en udmærket kage, selvom jeg nok ville lave dem mindre en anden gang.

Men de opskrifter skal jeg nok komme tilbage til i mine fremtidige indlæg :) Vi havde en rigtig dejlig aften, og sad og spillede Logospillet. Det er et godt spil, synes jeg. Rigtig sjovt. Vi har for nylig også købt spillet Størst til mindst, men vi valgte at udsætte at spille det til en anden gang, hvor Christian og jeg har fået afprøvet det og ved, hvordan man spiller det. Det var rigtig hyggeligt at have besøg, og jeg ville ønske, jeg havde helbred til at gøre det lidt oftere, for jeg havde en rigtig dejlig aften, og jeg tror også, at de andre hyggede sig.

Det er som sagt en noget slap dag for os i dag. Christian sidder og spiller et spil på PS3'eren lige nu, mens jeg blogger, og vi skal ikke gøre den store indsats for at få aftensmad i dag, da vi skal have rugbrød. Jeg får mine elskede fiskefrikadeller, og Christian skal have lun leverpostej (vi havde et stykke i fryseren, og det skal bare i mikroovnen), scrambled eggs med friskklippet purløg og roastbeef er der også. Så det er jo hurtigt klaret. Det er dejligt, når jeg er så træt. Kattene slapper også godt af, som sædvanligt. Der bliver gået nogle korte ture i haven afløst af en middagslur på favoritsovepladsen og så lidt ud igen. Jeg fangede Phoebe i går med kameraet gennem kattelemmen i havedøren. Man kan vist lige ane den forneden ;) Tror, hun var noget overrasket over at finde sådan en stalker der med hovedet halvt ude af kattelemmen, haha!



God påske!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar