tirsdag den 24. januar 2012

Nedtælling...

Nedtællingen til mit næste sygehusbesøg er i den grad i gang. Jeg skal indlægges på mandag. Hvad der ellers skal ske, ved jeg ikke, og det var derfor, jeg ringede derind til den sygeplejerske, der står anført i det brev, jeg har fået fra sygehuset.
Der er telefontid til hende én time hver dag, men selvom jeg ringede derind, var hun ikke at træffe. Hun var til et møde, men ville være tilbage over middag (stadig i telefontiden). Jeg skulle lægge mit nummer og personnummer og hvad det drejede sig om, og så ville hun ringe, når hun kom tilbage, fik jeg at vide.

Men det gjorde hun ikke. Jeg hader at sidde og vente på den slags opkald, man ikke ved, hvornår kommer. Og eftersom det, jeg skal snakke med hende om, er noget, jeg er rigtig bange for og skidt tilpas omkring, er ventetiden rigtig slem for mig.
Jeg har været meget bange for at være for langt fra telefonen, hvis hun nu skulle ringe, og ikke engang turdet gå i bad, så min dag har været fuldstændig sat i stå for at vente på det opkald, der aldrig kom. Og samtidig siddet med rigtig meget angst og stress over at skulle have den samtale. Det krævede en del at ringe op til nummeret i første omgang, så det har bare været en rigtig hård dag for mig.

Halv fem opgav jeg at sidde og vente mere og kom endelig i bad. Hun har naturligvis heller ikke ringet i mellemtiden. Hvis jeg havde vidst, at hun ikke ville ringe i dag, kunne jeg ret faktisk have fået noget ud af dagen i stedet for det her.

Jeg er ikke særlig glad for at skulle have lavet den operation/procedure i næste uge. Jeg ved, at det bliver ubehageligt i en voldsom grad, og at det kommer til at gøre rigtig ondt.
Det var meningen, at vi skulle have været ude at spise på min fødselsdag og også ude og hygge os i den her uge op til det på mandag, for jeg kan godt ske at have det rigtig skidt et stykke tid efter. Men det bliver der intet af, fordi jeg stadig har så utroligt meget mavesyre, selvom jeg tager højeste dosis af noget, der skal hæmme udskillelsen af det. Min læge ved ikke, hvad han skal gøre. Men siger, at jeg skal snakke med lægerne på mave-tarmafdelingen om det. når jeg skal derind på mandag. Håber, de kan sige et eller andet klogt. Man kan godt blive opereret for det, men det vil forværre mine tarmproblemer, og det ønsker jeg virkelig ikke. Så jeg må bare vente og se, hvad de siger.

Det kunne have været rart med de hyggedage ude, for jeg er noget bange for det, der skal ske. Der er altid en risiko for sådan en procedure, fordi man er stærkt bedøvet, enten med meget stærk beroligende medicin eller i fuld narkose. Jeg aner ikke, hvilken de vil bruge på mig endnu, men det er nok den første. Jeg var kun i fuld narkose sidst, fordi jeg ikke kunne ligge på siden pga. ekstreme smerter fra lækagen.
Det er nok, fordi jeg er bange for, at jeg ikke overlever det, tror jeg. Så jeg ville gerne have haft det rart op til, og ikke som jeg har det lige nu. Jeg ved godt, at det sikkert er min angst, der snakker her. Men jeg er møgbange for at skulle ind og have det lavet.

Forhåbentlig kommer det hele til at gå, som det skal, og jeg vil ikke have lige så ondt som sidste gang, de var nede og rode rundt i mine galdegange (da de lagde stenten). Så jeg hurtigt kan komme ovenpå igen. Og forhåbentlig også snart slippe for mavesyreproblemerne.

For der er jo ting, jeg glæder mig til. Jeg glæder mig meget til at skulle have familie på besøg, når vi skal holde fødselsdag. Det skal vi, når jeg har det godt igen efter det i næste uge. Hvornår det bliver, er svært at sige nu. Men vi har allerede købt noget superlækkert kød, som jeg vil lave, når de allesammen kommer. Det er det, der ligger i den nærmeste fremtid.

Vi havde egentlig planlagt at skulle til London her i foråret, men det regner vi med at udskyde, for jeg tror, det er mere, end jeg kan klare, når jeg skal komme mig oven på det her forløb. Det er rigtig ærgerligt, men jeg vil gerne have det godt, når vi skal sådan noget, fordi det kræver en del kræfter at være væk hjemmefra. Hvornår vi så skal afsted, er svært at sige endnu. Det er nok ikke så nemt at få noget senere på sommeren pga. OL (vil tro, at der så er booket og dyrt over alt), men vi må se, hvad der sker, når jeg er ovre alt det her.

Det var egentlig meningen, at jeg ville have været ude med kameraet i dag og fanget nogle billeder af frosten, som dækkede alt, da jeg stod op i formiddag, men det blev ikke til noget pga. det med hende, der skulle ringe tilbage. Jeg håber, jeg får chancen igen i morgen til at gå ud. Så må jeg evt. gøre det, før der er telefontid. For jeg skulle gerne have fat i dem i morgen.
Er spændt på, om jeg kan få noget godt ud af det. Eller noget interessant altså. Om sommeren vrimler det jo med motiver i haven og udenfor i det hele taget. Om vinteren skal man have lidt mere fantasi til at finde de gode motiver. Må se, hvad det bliver til :)

Her er et par enkelte fra i sommers, hvor der virkelig var knald på farverne. Glæder mig til at kunne tage den slags billeder igen om en 5 måneders tid. Gør dig selv den tjeneste at klikke på billederne herunder. Så kommer de op i en størrelse, hvor man bedre kan se dem :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar