lørdag den 23. juni 2012

Besøg fra det jyske

Det får jeg i dag :) Og jeg glæder mig. Jeg er noget træt, for jeg har ikke sovet det, jeg har behov for de sidste dage, men jeg håber, at jeg kan være lidt mentalt til stede alligevel, når hun skal hentes ved færgen om et par timer.

Det er min gamle gymnasiekammerat Christina, der kommer og besøger os. Jeg glæder mig til at se, hvad vi kan finde på, mens hun er her. Hun er ligesom os interesseret i fotografi, og jeg har snakket med hende om at komme ud og prøve at tage makrobilleder sammen. Christian og jeg har begge et makroobjektiv til vores kameraer, så hun kan låne det ene. Glæder mig til at se, hvad hun får ud af det :)

Jeg bagte lidt forskelligt kage i går, så der er lidt lækkert til hende og Christian de næste dage. Valget faldt på banankage med karamelglasur (som Christian har prøvesmagt - man skal jo ikke risikere at servere en "farlig" kage ;)), og så de der chokoladecookies, som jeg bagte for nyligt. De smagte jo alt for godt, så jeg håber, at det falder i hendes smag :) Og så fik jeg også lige smidt nogle nye og bedre billeder ind i indlægget om banankagen.




Nu skal jeg have lidt morgenmad (jeg skal jo vente på, at min medicin virker, før jeg kan få lov at spise, så der er en træls ventetid hver morgen), og så skal jeg i bad. Vi er næsten klar til at få gæster, så der er ikke så meget, der skal laves.
Jeg håber dog, at vejret bliver betydeligt bedre i løbet af dagen, så vi kan komme ud med kameraerne. For det har lige styrtregnet. Det er godt for haven, men det kunne nu være rart med lidt tørvejr og evt. lidt solskin, hvis vi skal ud og tage billeder. Insekterne er sjældent fremme, når vejret er dårligt.

Forresten har jeg vist efterhånden indset, at jeg må centrere mine billeder i indlæggene, så det kan I vist godt vænne jer til. Jeg ville ønske, at det ikke var nødvendigt, men umiddelbart er det den eneste løsning, jeg kan se på mit problem med, at indlæggene ser forskellige ud fra browser til browser. Så nu prøver jeg med den tilgang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar